گیلان چهار میلیون و ۸۶۰ هزار دز واکسن کرونا دریافت کرد

گیلان چهار میلیون و ۸۶۰ هزار دز واکسن کرونا دریافت کرد

به گزارش امید نویس؛ دکتر حسن رخ‌شاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واکسن های وارد شده شامل سینوفارم، برکت، پاستوکووک، اسپایکوژن، اسپوتنیک و آسترازنکا بوده است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر جز واکسن آسترازنکا بقیه واکسن‌های در استان گیلان به اندازه کافی وجود دارد، افزود: واکسن آسترازنکا نیز تامین و به زودی وارد گیلان می شود و تزریق کنندگان این نوع واکسن برای تزریق دز دوم نگران نباشند.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان بیان داشت: تاکنون ۲ میلیون و ۸۷ هزار و ۸۶۹ نفر معادل ۹۳.۴ درصد از جامعه هدف بالای ۱۲ سال دز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۸۷۲ هزار و ۱۱۸ نفر دز دوم و ۱۲۷ هزار و ۴۹۶ نفر دز سوم واکسن کرونا را در این استان دریافت کرده اند.

وی با اشاره به روند کاهشی مبتلایان بستری به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان گیلان اظهار داشت: رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون در پیشگیری از ابتلا به این بیماری نقش بسیار مهمی دارد که همه باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان اضافه کرد: بر اساس آمار امروز مجموع بیماران بستری در بیمارستان های استان ۲۰۱ نفر است که از این تعداد ۵۲ بیمار بدحال است.

بر اساس آخرین ارزیابی نرم افزار ماسکدر گیلان شهرستان های  املش، لنگرود، لاهیجان، سیاهکل، رشت، خمام، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، شفت، فومن، صومعه سرا، ماسال، رضوانشهر و تالش در رنگ بندی آبی کرونایی و رودسر، رودبار و آستارا در وضعیت زرد قرار دارند.

گیلان با ٢ و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استان های درگیر شیوع ویروس کرونا در کشور بود.

مطالب مرتبط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی امید نویس محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.