گفتمان فرهنگی دولت فارغ از هرگونه سیاسی کاری است

گفتمان فرهنگی دولت فارغ از هرگونه سیاسی کاری است

رضا ثقتی روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار داشت: در گفتمان دولت سیزدهم پرداختن به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی که در واقع ارزش‌های ملی کشور هستند بارز است.

وی با تاکید بر اینکه سیاسی کاری‌ها و جناح بندی‌ها در این گفتمان دولت انقلابی رنگ باخته است، افزود: موضوع فرهنگ دغدغه ای محوری برای دولت می باشد که نیازمند حضور و یاری همه آحاد جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همچنین با اشاره به  این که فرهنگ یک مقوله فراسازمانی است خاطرنشان کرد: لازم است تمامی نهادهای اجرایی، سازمان های مردم نهاد، نهادهای فرهنگی و هنری خصوصی و دولتی و از همه مهم‌تر هنرمندان ظرفیتشان را به صحنه بیاورند تا اعتلای فرهنگ و هنر گیلان رقم بخورد.

ثقتی با بیان اینکه رونق اقتصاد فرهنگ را بوضوح می بینم گفت: تلاش خواهیم کرد فضایی رقم بخورد تا فرهنگ و هنر استان روی پای خویش بایستد و اعضای جامعه هنری و فرهنگی خود را عضوی از آن بدانند.

وی به دغدغه ها و نیازمندی های فضای فرهنگی استان نیز اشاره و اظهار کرد: تالار مرکزی رشت اصلی ترین دغدغه اهالی فرهنگ استان است که بازگشایی آن در اولویت قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه تلاش خواهیم کرد تالار مرکزی رشت را با همکاری و حمایت دلسوزان این شهر با قدرت و با مدیریت ارشاد بازگشایی کنیم، گفت: بخش فرهنگ و هنر گیلان دغدغه های متعددی دارد که سعی خواهیم کرد همه آنها را یکی پس از دیگری با حمایت خانواده فرهنگی استان از میان برداریم.

ثقتی همچنین روحیه جهادی و استعداد پروری را از دیگر نیازمندی‌های عرصه فرهنگی گیلان عنوان و تاکید کرد: به طور حتم مردم، محور همه معادلات، انتخابات و رویدادها در حوزه فرهنگ و هنر خواهند بود و گفتمان دولت سیزدهم نیز بر این موضوع تاکید دارد.

مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این آئین گفت: مدیرکل جدید یکی از بهترین نیروهای فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با پشتوانه غنی فرهنگ و هنر و رسانه استان می‌تواند اتفاقات ملی و بین المللی را برای استان رقم بزند.

فیروز فاضلی افزود: اینکه مدیران فرهنگی باید حرمت گزار اهالی فرهنگ هنر رسانه باشند به این دلیل است که اینان ما را از پوچی به آرمان خواهی و اعتلا می رسانند.

وی اظهار داشت: یک مدیر فرهنگی باید بتواند حامی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه باشد، زیرا اینان برای جامعه صفت  آیینه گی دارند.

در پایان این مراسم از تلاش های فیروز فاضلی قدردانی و رضا ثقتی بعنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تثبیت شد.

مطالب مرتبط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی امید نویس محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.