غربت «میرزا کوچک جنگلی» بعد از یک قرن ادامه دارد

غربت «میرزا کوچک جنگلی» بعد از یک قرن ادامه دارد

به گزارشامید نویس و به نقل از ایلنا، حجت الاسلام سعید مهدوی امروز در کارگاه آموزشی تبیین و تبلیغ نهضت جنگل برای روحانیون گیلان با بیان اینکه میرزا کوچک در طول تاریخ به واسطه التزام به دین خدا در سایه عافیت ننشست، اظهار کرد: روحانیون در طول تاریخ همواره مدافع واقعی وطن و مردم بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه میرزا کوچک‌خان روحانی بود که هرگز خود را به اعتباریات محدود نکرد، افزود: اگرچه میرزا می‌توانست با توجه به اوضاع آن زمان به دنبال اعتباریات علمی و مقدس مانند مجتهد شدن برود اما فراگیری درس عملی از قرآن را به سایر مقامات ترجیح داد.

وی با بیان اینکه میرزا کوچک در یک بازه سنی کوتاه اما پر برکت مایه افتخار ایران و انسان‌های آزاده شد، تصریح کرد: افتخار می‌کنیم که عالم مجاهدی همچون میرزا از این دیار در زمان خود بر تکلیف الهی اصرار کرد و آن را تحقق بخشید.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه خصایصی نظیر صبر فردی و جمعی و مرزبانی از حریم الهی و ارزش‌ها در وجود میرزا کوچک بود، بیان کرد: میرزا اهل زد و بند سیاسی نبود و به مقامات دنیوی توجهی نداشت بلکه به دنبال تقوای الهی مجاهدت و مبارزه کرد و سرانجام کارش به غربت کشیده شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه غربت میرزا کوچک جنگلی همچنان بعد از یک قرن ادامه دارد، عنوان کرد: ثمره مجاهدت و صبر علما غربت است و این غربت خصیصه همه اولیای الهی است.

وی افزود: غربت میرزا کوچک به حدی است که بسیاری وی را که یک اسلام خواه و مجاهد فی سبیل الله بود و به راه و منش سیدالشهدا اقتدا کرده بود را با قرائت کمونیستی و سوسیالیستی مطرح می‌کنند.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه نظام سلطه در قرن اخیر به تحریف تاریخی هویت یک مرد خدا در خطه شیعه پرور و ولایتمدار اقدام کرده است، افزود: حرکت میرزا نه تنها یک نهضت اسلامی بود بلکه یک مهندسی برای تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه وظیفه مبلغین و روحانیت در باب معرفی شخصیت میرزا سنگین است، ادامه داد: این وظیفه تنها به برگزاری کنگره ختم نمی‌شود بلکه باید ابتدا با این نهضت دینی و ولایی آشنا شویم و سپس آن را به مردم به ویژه نسل جدید انتقال دهیم.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی امید نویس محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.