با برداشت‌کنندگان غیرمجاز از بستر رودخانه‌ها برخورد می‌شود

با برداشت‌کنندگان غیرمجاز از بستر رودخانه‌ها برخورد می‌شود

به گزارش امید نویس، اسدالله عباسی در جلسه شورای معادن استان با بیان اینکه برگزاری جلسات به‌صورت گزارش‌محور فایده‌ای ندارد و باید کاربردی باشد، اظهار داشت: مشکل معادن گیلان، به مسئله ای منحصر و خاص این استان تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل برخی سیاست‌های نادرست ، تأمین مصالح ساختمانی و شن و ماسه به یک چالش تبدیل شده ،  بیان کرد: چرایی نبود یک معدن فعال و چشمگیر در گیلان، باید مشخص شود.

وی استفاده ناصحیح از معادن، بروکراسی زائد اداری، پنهان کاری و عدم شفافیت؛ فساد و قاچاق را به دنبال دارد، گفت: وقتی معادن در اختیار پیمانکاران احداث پل، ابنیه و کنارگذر قرار می‌گیرد؛ استفاده چندمنظوره از آن و عدم شفافیت، منجر به دستور توقف عملیات برداشت توسط دستگاه‌های نظارتی می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه بخش زیادی از روند پروژه‌های عمرانی به دلیل عدم تأمین مصالح مورد نیاز و اهمال در زمان انعقاد قرارداد با پیمانکاران معطل مانده، افزود: برای تأمین مصالح و معطل نماندن پروژه‌های عمرانی، باید راه حل ارائه شود.

وی برداشت غیرمجاز از بستر رودخانه‌ها و خالی شدن حریم پل‌ها را منجر به ایجاد مشکلات برای مردم و تخریب زیرساخت‌ها دانست و گفت: به هیچ احدی اجازه سوء استفاده از بستر رودخانه ها را نمی دهیم.

عباسی اعلام مصالح مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی را یک ضرورت خواند و اضافه کرد: میزان برداشت اضافی مصالح و تخلفات در این خصوص هم قابل محاسبه است و در صورت مشاهده، با متخلفان برخورد شود.

 

انتهای پیام/

 

 

ایلنا

مطالب مرتبط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی امید نویس محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.