مردم از ما انتظار دارند که مشکلی برای تامین آب کشاورزی نداشته باشند

مردم از ما انتظار دارند که مشکلی برای تامین آب کشاورزی نداشته باشند

استاندار گیلان گفت: با توجه به بارندگی‌های خوب فروردین امسال مردم از ما انتظار دارند که مشکلی برای تامین آب کشاورزی نداشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری امید نویس و به نقل از استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با موضوع سازگاری با مشکلات آبی بخش کشاورزی که شامگاه پنج شنبه با حضور فرمانداران و مدیران تعدادی از دستگاه‌های اجرایی برگزار شد اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های خوب فروردین امسال مردم از ما انتظار دارند که مشکلی برای تامین آب کشاورزی نداشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه مهم ترین کاری که باید در شرایط کنونی انجام داد، همراهی با مردم، پیگیری و پاسخگویی به‌موقع است، تصریح کرد: کشاورزی معیشت بخش زیادی از مردم استان است و مهمترین کار ما در این روزها این است که نگذاریم لطمه ای به حاصل رنج و تلاش کشاورزان وارد شود.

وی با اشاره به اینکه هر سال برای تامین آب کشاورزی نگرانی وجود دارد افزود: بعضا به برخی مزارع آب نمی رسد و یا در جاهایی مصارف غیر اصولی انجام می‌شود که در همه استان ها این مشکلات وجود دارد.

دکتر سالاری وی با بیان اینکه در کاهش مشکلات کانال های آبرسان امسال نسبت به گذشته بهتر عمل شد خاطرنشان کرد: بیش از هزار کیلومتر لایروبی شد که کار ارزشمند و موثری است.

وی افزود: در جاهایی نیاز است به صورت محلی انتقال با لوله و یا اجاره و یا خرید پمپ انجام دهیم که باید به موقع انجام شود تا هزینه اجتماعی و نگرانی برای مردم ایجاد نشود.

نماینده عالی دولت در گیلان به فرمانداران تاکید کرد: به بخشداران اعلام کنند که وظیفه اصلی شان این است که با مردم در تماس باشند و هر جا مشکلی پیش می‌آید رسیدگی و حل کنند و یا اینکه به موقع به مراجع بالاتر منعکس کنند.

استاندار گیلان افزود: بخشداران باید کنار مسئولین آب منطقه ای و جهاد کشاورزی که دستگاههای تخصصی هستند حضور داشته باشند تا به موقع مسائل مردم را رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه مدیران استانی و فرمانداران باید به موقع در دسترس باشند، اظهار داشت: به موقع و درست جواب دادن مدیران به مراجعات مردم نکته مهمی است که روز تعطیل و غیرتعطیل ندارد.

دکتر سالاری با اشاره به شیوه نامه ساماندهی آب‌بندان‌ها اشاره و تاکید کرد: با تحقق لایروبی و ساماندهی تمام آب بندان هایی که طبق برنامه پیش بینی شده، بخش قابل توجهی از مشکلات برای تامین آب کشاورزی در آینده رفع خواهد شد.

در این جلسه تعدادی از فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی به بیان مشکلات تامین آب کشاورزی در حوزه خود پرداختند که با رهنمودهای استاندار گیلان تصمیمات لازم اتخاذ شد.

مطالب مرتبط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی امید نویس محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.