زلزله هولناک رودبار بزرگترین حادثه بعد از جنگ تحمیلی بود

زلزله هولناک رودبار بزرگترین حادثه بعد از جنگ تحمیلی بود

فرماندار رودبار در پیامی گفت: زلزله هولناک رودبار بزرگترین حادثه بعد از جنگ تحمیلی بود که آثار و تالمات روحی آسمانی شدن عزیزان آن حادثه تلخ در جان مردمان داغدیده این شهرستان همچنان باقی است.

به گزارش امید نویس و به نقل از ایسنا – منطقه گیلان، محمدصالح ضیایی، فرماندار شهرستان رودبار با صدور پیامی فرارسیدن بیست‌ونهمین سالروز درگذشتگان زلزله رودبار راگرامی داشت. متن پیام به شرح زیر است.

بار دیگر واپسین ساعات بهار، خاطره تالم بار و دلخراش زلزله بامداد ۳۱ خرداد سال ۱۳۶۹ شهرستان رودبار را در دل‌ها زنده کرد. زلزله ای که هزاران نفر از پاره‌های تن رودبار را زیر خروارها سنگ و خاک و آوار قربانی کرد، زیرساخت‌ها را ویران و هزاران واحد مسکونی را تخریب کرد.

زلزله هولناک رودبار بزرگترین حادثه بعد از جنگ تحمیلی بود که آثار و تالمات روحی آسمانی شدن عزیزان آن حادثه تلخ در جان مردمان داغدیده این شهرستان همچنان باقی است.

در آن ایام تلخ و غم انگیز با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهوری فقید وقت، دولتمردان و مردمان نوع دوست سراسر کشور در شهرستان رودبار کم کم جوانه‌های امید و زندگی از لابلای آوارهای زلزله روئید و شهرستان رودبار دوباره از نو ساخته شد.

اکنون مردمان رودبار که خود درد کشیده‌اند و پرچم عزاداری و گرامی داشت قربانیان زلزله را در شب و روز ۳۱ خرداد هر سال برافراشته نگه می‌دارند در ساخت و سازها تلاش می کنند اصول ایمنی را رعایت کنند تا در صورت وقوع زلزله‌ای دیگر آن حادثه تلخ را شاهد نباشند.

اینجانب با قلبی مالامال از حزن و غم فراق عزیزان از دست رفته مان، مغفرت الهی را برای آن سفرکردگان و صبر و شکیبایی را برای خانواده‌هایشان از خداوند منان خواستارم.

مطالب مرتبط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی امید نویس محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.