احزاب، حقوق قانونی یکدیگر را به رسمیت بشناسند

احزاب، حقوق قانونی یکدیگر را به رسمیت بشناسند

به گزارش امید نویس محمدصادق حسنی جوریابی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به ضرورت حفظ وحدت میان مسوولان در شرایط فعلی کشور اظهار داشت: بدخواهان و دشمنان مردم و نظام قصد دارند با دامن زدن به مشکلات و ایجاد نارضایتی میان مردم و القای وجود اختلاف و دشمنی در میان کارگزاران و مسوولان کشور، اختلاف و ناامیدی را ترویج کنند.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها و حواشی بوجود آمده در فضای سیاسی استان گفت: قطعاً هدف و نیت همه کسانی که در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی فعالیت می کنند پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی است.

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه وجود اختلاف سلیقه در راه رسیدن به اهداف و نقشه راه تبیین شده برای کشور در میان کنشگران و مسئولان امری طبیعی است، تاکید کرد: وجود روش ها و نگرش های متفاوت امری مثبت و سازنده است و می تواند به روند پیشرفت کشور منجر شود.

حسنی با تاکید بر رعایت قانون در مسائل مختلف کشور تصریح کرد: همه مسوولان در قوای سه گانه، افراد صاحب تریبون، فعالان و کنشگران سیاسی و مدنی و رسانه ها باید تابع و مدافع قانون باشند زیرا به تعبیر رهبر انقلاب ملاک تشخیص حق از باطل، قانون است.

تنها نماینده گیلان در فراکسیون امید خانه ملت خاطر نشان کرد: احزاب و جناح های سیاسی باید حقوق یکدیگر را بر اساس ظرفیت های موجود در قانون اساسی کشور به رسمیت بشناسند و با تحمل و حوصله بیشتر نسبت به یکدیگر عمل کنند تا جامعه و افکار عمومی دچار تنش و نگرانی نشود.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع هتک حرمت بانوی آمر به معروف در بخش خمام تصریح کرد: یکی از آثار بروز تنش در افکار عمومی و سطح جامعه همین رفتار زشتی است که نسبت به یک بانوی گیلانی رخ داد که قطعاً انتظار داریم مراجع قضایی نسبت به افراد خاطی و مجرم برخورد سریع و قاطعی داشته باشند.

حسنی افزود: دلسوزان جامعه بویژه فعالان فرهنگی، اجتماعی و مدنی باید با پیگیری کارهای فرهنگی و تحکیم آرامش مبتنی بر قانون گرایی در جامعه نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در تمام ابعاد آن حتی نسبت به مسوولان اقدام کنند اما در این میان نباید تبعیض و رفتار سلیقه‌ای نشان داده شود.

وی با اشاره به سخنان استاندار گیلان مبنی بر ضرورت رعایت قانون و احترام به تصمیمات مراجع ذی صلاح استان خاطر نشان کرد: سخنان او همان چیزی است که از نماینده عالی دولت جمهوری اسلامی ایران در استان انتظار می رود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در خاتمه گفت: دکتر سالاری استاندار جوان و دلسوزی است که با پیگیری و تلاش کم‌نظیری در استان فعالیت می کند و قطعاً به عنوان استاندار استان خود، از او حمایت و پشتیبانی می کنیم و ضروری است همه دست اندرکاران و دلسوزان استان کمک کنند تا در شرایط کنونی کشور، منافع عمومی و مصالح استان تامین شود که مبادا اختلاف نظرها و جدال ها عامل عقب ماندگی استان از مسیر توسعه شود.

مطالب مرتبط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی امید نویس محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.