امیدنویس

مردم از گران فروشی و قیمت بالای اجناس رنج می برند

 رئیس کل دادگستری گیلان، با بیان اینکه نظارت ها باید علمی و دقیق و از مبدا تا مرحله توزیع کالا را در بر گیرد، گفت: مردم از گران فروشی و قیمت بالای اجناس رنج برده و خواستار تغییر ساختار نظارت ها هستند.

به گزارش امیدنویس به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان، با اشاره به لزوم نظارت بر بازار در روزهای پایانی سال اظهار کرد: مردم از گران فروشی و قیمت بالای اجناس رنج برده و خواستار تغییر ساختار نظارت ها هستند.

وی با بیان اینکه نظارت ها باید علمی و دقیق و از مبدا تا مرحله توزیع کالا را در بر گیرد تصریح کرد: ساختارها باید اصلاح شود تا با نظارت های شدید و قاطع در مرحله توزیع کالا، گروه های فشار اقتصادی نتوانند به راحتی تخلف کرده و با افزایش قیمت ها موجب تشنج بازار شوند.

احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان نیز، با اشاره به حوادث چهارشنبه آخر سال و لزوم طرح تدابیر پیشگیرانه، عنوان کرد: مسئولان و متولیان امر مکلفند تا نسبت به اجرایی شدن مصوبات اقدام کنند.

وی اهمیت پیشگیری از ساخت و ساز در جنگل ها و مراتع، تغییر کاربری اراضی کشاورزی، پیشگیری از احتکار و گران فروشی و نظارت دقیق بر مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی و خصوصی در ایام نوروز را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: مدیران دستگاه ها متعهد هستند تا بر مدار قانون، خدمات دهی و نظارت خود را افزایش داده و در راستای جلب اعتماد مردم تلاش کنند.