امیدنویس

۱۰ هزار تن برنج در گیلان توزیع می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: ۱۰ هزار تن برنج تنظیم بازار جهت کنترل بازار و تعدیل قیمت‌ها در استان گیلان توزیع می‌شود.

به گزارش امیدنویس به نقل از خبرگزاری تسنیم [1] ، صالح محمدی امروز در جمع خبرنگاران از آغاز توزیع برنج تنظیم بازار در گیلان خبر داد و اظهار داشت: در راستای مصوبات قرارگاه امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی، توزیع برنج تنظیم بازار در فروشگاه‌ها آغاز می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به مجوزهای صادر شده، توزیع ۱۰ هزار تن انواع برنج‌های خارجی صرفاً جهت تنظیم بازار مصرف و کنترل قیمت در استان گیلان آغاز شد که در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

محمدی ابراز داشت: این برنج‌‌ها در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای، تعاونی‌ها، اتحادیه‌های کارکنان دولت، فروشگاه‌های مصرف و تعاونی‌های روستایی با قیمت مناسب توزیع می‌شود و مردم می‌توانند با مراجعه به این مکان‌ها برنج را با قیمت مناسب تهیه کنند.

وی با اشاره به قیمت هر کیلوگرم از انواع برنج‌های خارجی گفت: برنج‌های پاکستانی با قیمت ۲۴ هزار  و ۵۰۰ تومان، برنج هندی با قیمت ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج تایلندی به ازای هر کیلو با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با تأکید بر اینکه توزیع این برنج‌ها صرفاً جهت کنترل قیمت‌ها در بازار است تصریح کرد: برنج‌های خارجی مذکور تنها در راستای کنترل و ایجاد آرامش در بازار و تعدیل قیمت‌ها در فروشگاه‌های سراسر استان توزیع می‌شود.

محمدی با بیان اینکه با توجه به اینکه تا زمان برداشت برنج فاصله‌ چند ماهه داریم در طول این مدت توزیع برنج وارداتی در بازار استان انجام می‌شود افزود: برنج به اندازه کافی در شرکت پشتیبانی غله کشور موجود است و به تدریج در بازار مصرف توزیع می‌شود.